Lékař - stížnost
Dobrý den,
Zákon lékařům ukládá povinnost zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se dozvěděli při poskytování zdravotních služeb. Pacient má právo na úctu, důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí.
Otázku, zda může lékař v čekárně hlasitě vyvolávat celá jména svých pacientů, je zapotřebí posuzovat s ohledem na to, zda tímto způsobem může být zasaženo do pacientova soukromí nebo o něm ostatním vyzrazena informace o jeho zdravotním stavu; zatímco např. v ordinaci praktického lékaře takové riziko dáno není, v případě AIDS centra zcela jistě existuje.
V rámci obrany proti takovému jednání se teoreticky nabízí následující možnosti:
(a) stížnost poskytovateli zdravotní služby (tj. FN Bulovka)
(b) podnět k zahájení disciplinárního řízení České lékařské komoře
(c) podnět k zahájení správního řízení Magistrátu hl. m. Prahy
(c) žaloba na poskytnutí satisfakce.
Upozorňuji, že v rámci výše uvedených kroků bude nutné příslušné orgány nejen přesvědčit o tom, že výše uvedené jednání představuje závažný zásah do práva pacienta, ale také prokázat, že k němu skutečně došlo, což může být zpětně problém.