phone_in_talk Anonymní nonstop linka pomoci

Pojištění

Lukáš 30. 4. 2018
Dobrý den, četl jsem Váš článek, který se týkal odmítnutí pojišťovny plnění HIV+ klientovi. Pokud jsem to pochopil dobře, v době kdy smlouvu uzavíral, již věděl že je hiv+ a tuto informaci pojišťovně nedal. Já jsem se se své pozitivitě dozvěděl asi 1,5 roku po uzavření pojistné smlouvy (poj.Uniqa) - jako osvč ji mám zaměřenou hlavně na úraz, vážná onemocnění, hospitalizaci atd a protože by se o mě a mé životní náklady neměl kdo postarat, mám nastavená docela vysoká plnění, proto platím měsíčně cca 1.500 Kč... Myslíte si, že i v tomto případě (nákaza až v době pojištění) by pojišťovna odmítla plnění, pokud bych měl úraz nebo vážně onemocněl a byl vyřazený z práce? Díky moc za odpověď i Vaši práci! Lukáš
Odpověděl(a):
JUDr. Jakub TOMŠEJ Ph.D. 2. 5. 2018

Dobrý den,

bylo by třeba podívat se do pojistných podmínek Vaší pojišťovny, zda v nich není výluka pro náklady spojené s léčbou HIV. S těmito konkrétními podmínkami nejsem seznámen, nicméně myslím, že v řadě případů se výluka z pojistného plnění vztahuje i na případy HIV diagnostikované během doby pojištění.

Pokud pojistné podmínky daného produktu danou výluku skutečně obsahují, existuje více důvodů, proč bychom se mohli domnívat, že je takové ustanovení neplatné. Vymožení pojistného plnění by nicméně s největší pravděpodobností vyžadovalo právní spor nebo minimálně složitější komunikaci s pojišťovnou.

Pokud budete chtít, kontaktujte mne na email pravnik@aids-pomoc.cz a můžeme věc probrat podrobněji.